CoOLest Girl ^^

captured in a light heart to share every moments i take . :)

Feb 15, 2010

Kakak aku dan 24 Disember 2009..

Dalam post ni aku bersemangat untuk menceritakan pasal semalam..

Kenapa dengan semalam??????

Untuk pengetahuan korang yang masih tak tahu lagi,semalam merupakan detik yang bersejarah kepada insan-insan di Malaysia yang lahir pada tahun 1994 bersamaan dengan tahun anjing(hehe)..

Kenapa pulak????

Sebenonye,diorang mengambil result PMR pada hari tersebut yang bersamaan dengan 24 Disember 2009,sehari sebelum Krismas..

Begitu jugak dengan kakak aku Nur Sofnis Erina yang tercinta,tersayang,tercomel,tercantik and berapa banyak 'ter' lagilah..
Beliau juga mengambil resultnye semalam..

Sehari sebelum semalam...ehh..bukan..bukan..
maybe seminggu sebelum semalam..
ibu dengan ayah aku dah tak boleh duduk diam dah..
sikit-sikit mesti cakap risau la,takut la..macam-macam ade lar..

Kakak aku ni pulak cakap dia mimpi dapat 6A lar..
lepas tu cakap mimpi dapat 6A lar..
Ayah aku pulak mimpi bila dia datang sekolah cikgu-cikgu mengucapkan tahniah pada beliau..
Huh..pening betul larh dibuatnya..
Tulah..asyik takut je sampai terbawak-bawak dalam tidur..
Nasib baiklah ibu aku tak mimpi apa-apa..
Kalau tak,lagi terseksa larh aku mendengar cotehan daripada ibu aku tu..hrmm..

Kadang-kadang aku hairan jugak dengan diorang ni..
buat apalah nak ditakutkan..
benda dah dibuat bukannya belum dibuat lagi..
Walau apapun keputusannye,kita bersyukur dan redha je larh..

Teringat pulak aku masa aku ambik result UPSR aku tahun lepas yang jugak bersamaan dengan Hari Anugerah sekolah aku..
Aku cool and relax je masa tu..memang aku tak de perasaan apa-apa larh time tu..takut pun tak de..
Nasib baiklah aku dapat 5A..guru besar aku bagi tahu masa dia bagi speech..
Memang malu larh aku kalau tak dapat 5A..huh..

Eiii..aku ni dah lari topik pulak dah ni..
Masa pagi kakak aku nak ambik result tu,dia memang nangis gila-gila la..
Time dia nak ambik result UPSR pun dia nangis jugak..
Kakak aku ni memang cepat feeling betul larh..
Dalam feeling-feeling pun..at last dia dapat 8A jugak..Alhamdulillah..
Doa aku dimakbulkan jugak..

Ibu and ayah aku memang happy semacam larh..
sampai aku pulak dijadikan mangsa pelukan diorang..

Tapi tak apalah..berkat kesungguhan kakak aku,akhirnya berjaya jugak..

Kepada kakakku..aku nak ucapkan berbanyak-banyak Tahniah ok..!!!
Semoga kejayaan ini menjadi pedinding kepada anda untuk kejayaan anda yang seterusnya...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home