CoOLest Girl ^^

captured in a light heart to share every moments i take . :)

Sep 4, 2010

Ramadhan tahun ini..

aish..tetibe je nk dgar lagu raye time pagi2 yg sunyi sepi ni..
tapi hajat aku tak tercapai..cuz rmai lagi manusia yg still tido..
so tak leh la nak buat bising..

hrmm..aku rase agak lame la aku tak update blog ni..
even aku balik tiap2 minggu blan puase kali ni tapi still jugak mlas nk update..
ntah la..maybe disebabkn keletihan yang amat sangat..
balik rumah je..perkare wajib yang aku buat mestilah tidur..
kalau tak tidur tu tak sah..
mane taknye..time2 bulan puase ni la bebudak asrama ni tidur lambat..
kalau tak buat homework..menyembang 24 jam..
takpun..makan segale bnda alah yang ade..
adeh..macam ni la hidup kat asrama..

actually..post kali ni aku nk story la skit pasal ramadhan aku tahun ni..
almaklum la..dah ujung2 ramadhan ni kan..
so..nk coret la sikit buat kenang-kenangan..

bagi aku..ramadhan tahun ni kurang skit meriah nye klau nk dibandingkan dengan tahun2 sebelum ni..
tak langsung rase kemeriahannye..
maybe aku terlalu duduk terperuk dalam SERATAS tu kot..
puase kat asrama ni..tak la rase letih sangat..
sebab jadual kitaorang sangat la pack..
sampai tak teringat pun nak rase lapar ke dahaga ke..

bayangkan..aku rase 80% mase kitaorang dihabiskan kat sekolah je..
dari pagi smpai la malam..
pukul 7.00 sampai pukul 1.40..waktu pnp..
lepas solat zohor pergi sekolah balik untuk prep petang..
balik prep petang..pergi solat asar..
balik solat asar..baru la dpat balik dorm..
balik dorm..macam2 benda pulak kena buat..mane ade mase nak rehat2 ni..
lepas bukak puase pulak..pergi surau..solat maghrib,isyak n teraweh..
pastu..pergi prep malam smpai pukul 11 malam..
and then..balik dorm..
kan pack tuh?

hrmm..tapi dah terbiase dah..
nak tak nak kena jugak buat kan..
so tak la kisah sangat..

sepanjang aku puase kat asrama tahun ni..
baru sekali je aku turun sahur..
ahahahaha..teruk kan..
lagi teruk dari tahun lepas..tahun lepas pun aku sahur due kali..hehe..
bukannye aku tak nak..just tak terbangun je nak sahur ni..
aku ni..tak leh orang lain kejut..kena bangun sendiri..
kalau aku bangun sahur,aku akan ngantuk dalam kelas..
tak cukup tidur la katekan..hehe..cover je..
kalau sahur kat rumah tu lain la..tak prnah miss pun..
ade yang tolong kejut..kalau tak bngun..ade la kena penangan skit smpai bangun jugak..hehe..

biasenye..makanan kat asrama ni..time sahur lagi sedap dari berbuka..
aku pun tak tahu kenape..
agak rugi la siapa yang tak turun sahur tu..
walaupun lauk berbuke tu kurang sikit..
tapi aku bantai je..mkan je ape yang ade..
aku bukannye pemilih sngat..
bazar..dekat sekolah aku ade la jugak disediakan bazar mini..
not bad la makanan kat situ..boleh diterima la..
makanan yang aku selalu beli burger..
disebabkn dh bnyak kali aku beli..dah muak dah rasenye nak mkan burger untuk bberape bulan..hehe..

tu la serba sedikit story aku pasal ramadhan taun ni..
even tak meriah tapi lebih bermakna dari tahun2 sebelum ni..
hrmm.. tinggal lagi berape hari je untuk ramadhan..and then syawal pulak..
sedih rasenye..aku harap sangat dapat jumpe lagi ramadhan next year..
insyaAllah..kalau diizinkan Allah..



0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home